Får jag ha hund och katt i bostaden?

Hejsan!
Jag ska flytta in hos er och har en hund och en katt som ska flytta med. Går det bra?
Britt-Marie

Kommentarer

  • Hej Britt-Marie!

    Mysigt med husdjur! Ja, i våra lägenheter du får ha hund och katt.

    Du ska rasta din hund/katt under ordnade förhållanden och utanför fastigheten. Koppla din hund och ta hand om djurens lämningar.

    Tänk på att om detta inte sköts kan det ses som störningar, därför är det viktigt att du tänker på att plocka upp efter din hund/katt och inte låter hunden skälla i sin ensamhet.

    Ha en fin dag!
    Charlotte
  • Inte bara "efterlämningar" ska plockas och skötas, även större hundar som ses farliga för barn och vuxna bör inte tillåtas i Fabo´s bostadsområden.
    Hundar duger inte i lägenheter för att det finns alltid risk att störa grannar.
    Ayla
  • Hej Ayla,

    Man måste alltid ha sin hund kopplad i och utanför våra fastigheter och hela dess mark. Skäller hunden och det är störande för andra hyresgäster ska man ringa till vår Serviceanmälan under kontorstid och annars ringa till vår Trygghetsjour från kl 16 samt kväll och helg så att vi kan komma ut och göra ett besök på adressen.

    Är det så att du upplever en hund som hotfull ska du vända dig till Polisen.

    Ha en bra dag!
    Charlotte
  • Informerar FABO nyinflyttade om vad som gäller avseende hundhållning?

    Stig
  • Hejsan Stig,

    Vi informerar alla våra nyinflyttade hyresgäster om vad som gäller om man vill ha husdjur i sin lägenhet genom vår Boskola.
    Upplever du att någon inte följer våra riktlinjer är du välkommen att höra av dig till oss på info@fabo.se.

    Ha en fin dag!
    Charlotte