Får jag ha en pool?

Får jag lov att sätta upp en pool på min uteplats?
Emilia

Kommentarer

  • Hej Emilia,

    Pooler tillåts inte då risken för vatten- och fastighetsskada är för stor, men barnpooler med litet vattendjup undantas (maxgräns är 500 liter vatten och 20 cm vattendjup).

    Inga barnpooler får dock placeras på gemensamma ytor, utan endast på markytor som tillhör lägenheten med underhållsansvar. Tänk även på att marken under och omkring barnpoolen ska omhändertas.

    Kolla gärna med dina närmsta grannar att inga invändningar finns mot tilltänkt placering av barnpoolen och glöm inte att ha uppsikt över den under användning så att ingen olycka sker.

    Ha en fin sommar!
    Camilla T