Får jag bygga trall och sätta upp staket på min uteplats?

Hej!
Jag har plattor på min uteplats, men skulle vilja bygga en trall över dem istället. Den kommer inte att vara förankrad i väggarna, utan bara ligga lös, är detta okej? Undrar även om jag får sätta upp ett vindskydd?
Hälsningar Tilda
Tilda

Kommentarer

  • Hej Tilda,
    Vi har svarat på en liknande fråga gällande trallen tidigare och detsamma gäller för din uteplats. 😊
    Får jag lägga trall på min balkong?

    Gällande vindskydd eller staket så har vi uppdaterade riktlinjer sedan den 1 Maj 2023.

    Man får inte lov att sätta upp någon form av staket eller vindskydd vid sin uteplats, däremot kan vindskydd på balkong vara tillåtet förutsatt att du först fått ett godkännande av din lägenhetsförvaltare. Vindskydd eller staket som godkänts av Fabo innan 1 Maj 2023 får vara kvar men kommer återställas vid eventuell avflytt från lägenheten.

    Vid frågor kontakta din lägenhetsförvaltare på 0346-886600 så hjälper de dig gärna att svara på frågor och funderingar.

    Det är helt okej att ex. plantera i krukor. Ställ gärna fler frågor om något känns oklart.

    Ha en bra dag!
    Charlotte
    (Uppdaterad )