Eluttag ny standard?

Har en fråga om eluttagen på Grieg. Är dom enligt den nya standarden (dcl) och isåfall står ni för nya kontakter till lamporna man har?
Camilla

Kommentarer

  • Hej Camilla !

    Ja, det stämmer de följer den nya standarden. All nyproduktion och i rotrenovering där man byter ut all el följer de nya direktiven och därför sätts dessa uttag upp i tak.

    Vi skickar med två stycken proppar i inflyttningspåsen för inflyttande i vår nyproduktion. Sedan får man själv anlita en elektriker som monterar detta på sin armatur som man vill ha upp i taket. Detta för att följa elsäkerheten.

    Ha en fin dag!
    Charlotte