Har jag rätt till elstöd?

HEJ!

På min elfaktura står att jag betalar abonnemang avgift, elnät, och elförbrukning.
Har jag då inte rätt till elstöd?
Elisabeth

Kommentarer

  • Hej Elisabeth,

    Kommer din elfaktura till dig från ditt elbolag så kan du ha rätt till elstöd. Kontakta ditt valda elbolag för mer information.

    Ha en bra dag!
    Charlotte
  • Hej kan fabo ta mitt elstöd
    Pelle
  • Hej Pelle,

    Ingen person eller företag kan ta någon annan persons eller företags el-stöd. Företag har inte fått något el-stöd ännu.

    Du kan läsa mer via länken nedan som går till regeringens hemsida:
    Frågor och svar om elstöd till hushåll - Regeringen.se
    Charlotte