Dörr stänger inte i min nya lägenhet, kan ni hjälpa mig?

Hej. Dörren till mitt sovrum går inte att stänga och jag kontaktade er om det för jätte  länge sen. När kommer ni hit och fixar den?

Maria

Kommentarer

  • Hej Maria,

    Tack för att du kontaktar oss och för att du vill bo i vår nya fastighet. 😊

    I din nybyggda fastighet är det entreprenören som har ansvaret för att rätta till fel som uppstår och så även för din dörr till sovrummet som ska fungera korrekt. Du ska skapa en Serviceanmälan via Mina sidor som vanligt och vi kommer meddela entreprenören att åtgärda problemen som uppstått och skapa ett "garantiärende".

    De har i sin tur 2 månader på mig att åtgärda det vilket kan göra att det tar lite längre tid än vanligt.

    Entreprenören har ansvar för serviceanmälningar/garantiärenden under 2 år och först därefter är det vi på Fabo som ansvarar för alla serviceanmälningar.

    Ha en riktigt bra dag!
    Charlotte