Vem ansvarar om diskmaskinen går sönder i min lägenhet?

Om det fanns en diskmaskin installerad i lägenheten vid min inflyttning vem ansvarar för den då ifall den går sönder?
Agnieszka

Kommentarer

  • Hejsan,

    Om den förra hyresgästen själv köpt och installerat diskmaskinen (med vårt godkännande) har du fått överlåta den och det är då du som ansvarar om den går sönder.
    Om det däremot är ett tillval som du betalar för varje månad på din hyresavi är det vi som ska de till att den fungerar och du kan göra en serviceanmälan på Mina sidor så kan vi komma ut och hjälpa dig.

    Ha en bra dag!
    Charlotte