Vilka typer av hyra finns det och betalar man extra för elförbrukning?

Hej.

Jag undrar om jag ska betala extra för elförbrukningen i min lägenhet eller om det ingår i min hyra?

ha det!
Patrik
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • God morgon Patrik!

    Bra fråga! Det finns olika typer av hyra i våra olika fastigheter;
    • Kallhyra - el och värme betalas upptill
    • Varmhyra - hushållselen betalas upptill
    • Totalhyra - allt är inräknat i grundhyran.
    Det som gäller den specifika lägenheten finns angivet på kontraktet och du kan även läsa vad som gäller när du gör intresseanmälan om en ledig lägenhet.

    Ha en fin dag!

    Charlotte
    Bästa svaret
  • Hej  behöver jag betala extra elen ingår i min hyra på ale gränd serviceboende Falkenberg i min lägenhet?
    Lovisa
  • Hej Lovisa,

    I alla våra lägenheter på Alegränd är det varmhyra, alltså tillkommer endast hushållselen utöver hyran.

    Hushållselen är den del som behövs till exempelvis lamor, kylskåp, laddare m.m.

    Vänliga hälsningar,
    Charlotte