Vad betyder lastbalansering?

Hej,
jag har sett att ni erbjuder lastbalansering på flera av era laddstationer. Vad innebär det?

Kommentarer

  • Hej Ardalan och tack för din fråga.

    Lastbalansering är en viktig funktion för dig som har många elkrävande apparater i hemmet och oroar dig för att huvudsäkringen ska lösa ut. Funktionen ser till att effekten på laddaren automatiskt ställs ner vid risk för överlast. Huset prioriteras alltid före billaddningen. För denna funktionalitet installeras en extra energimätare vid inkommande elcentral som, via kabel, kommunicerar med laddstationen. Med lastbalansering installerat behöver du aldrig oroa dig för att huvudsäkringen slår ifrån när du laddar din elbil.