Till senaste kommentaren

Vad ingår i min Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess silver?

Hej! Hur vet jag vad som ingår i min försäkring? Har privataccess silver. Är familjen med försäkrad? Varför hittar jag inget telefonnummer till er direkt?

Kommentarer

  • Hejsan,


    Tack för bra frågor!

    Här på vår hemsida finns en allmän och kortfattad information om Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess silver och vad som ingår.

    Generella försäkringsvillkor med mer detaljerad beskrivning finns också på vår hemsida under Blanketter & Dokument.  Titta under rubriken Sjukvårdsförsäkring.

    Observera dock att det är ett generell information. Vad som gäller specifikt för din del finns att läsa i ditt avtal.

    Om du har besvär som inte är akuta kan du anmäla ett nytt ärende via Euro Accidents app. Om du inte vill använda appen kan du ringa oss på: 0771–10 50 10. Då får du prata med en sjuksköterska. Våra öppettider.

    Ring på telefonnummer: 0771–10 50 14 så får du svar på din fråga om dina familjemedlemmar är medförsäkrade.

    Med vänlig hälsning

    Helene Kundservice
  • Hej
    Hur försäkrar jag med mina barn på min försäkring. Jag har silver.
    Mvh Jessi
  • Hej Jessi,
    Tack för din fråga. 😊

    Är du intresserad av att medförsäkra ditt barn behöver du vända dig till din försäkringsförmedlare. Förmedlaren kan se om det är möjligt att ansluta medförsäkrade till ditt avtal.

    Med vänliga hälsningar,
    Nellie Kundservice
  • Det är oklart vad second opinion innebär
    Emanuel
  • Hej!

    Tack för att du kontaktar oss.

    Vi återkommer med svar till dig så fort som möjligt.

    På återhörande!

    Med vänlig hälsning
    Helene Kundservice
  • Hej,

    Tack för din fråga!

    Second Opinion kan erbjudas för sjukdomar som är rent livshotande. Du kan få en ny medicinsk bedömning om du har fått veta att du har en livshotande eller särskilt allvarlig sjukdom eller skada.

    Om man har en pågående utredning eller behandling inom offentlig vård rekommenderar vi i första hand att man vänder sig till sin ansvariga läkare gällande remiss för förnyad medicinsk bedömning, vilket är en rättighet inom det allmänna sjukvårdssystemet. Se nedan länk för mer info.

    https://www.1177.se/Kronoberg/sa-fungerar-varden/om-du-inte-ar-nojd/ny-medicinsk-bedomning/

    Har du ytterligare funderingar kring detta, vänligen ring våra sjuksköterskor för vidare hjälp. Du når dem på telefonnummer 0771-10 50 10.

    Vänliga hälsningar,
    Jacob Skadereglering
  • Det är väldigt konstigt att rättigheten att få en ny bedömning för ett ej livshotande diagnos inte finns tillgänglig när man får vård via försäkringen.

    Rätta mig om jag har fel men det verkar vara så vilket jag finner obegriplig eftersom det är som du nämner en rättighet som man har som patient. Men inte via försäkringen!
    Emanuel
  • Hej igen,

    Ursäktar min otydlighet, första stycket avser vård inom försäkringen. Skulle du bli diagnostiserad med en livshotande eller särskilt allvarlig sjukdom eller skada via försäkringen kan vi hjälpa till med en Second Opinion även då.

    Hoppas det känns tydligare nu!

    Vänliga hälsningar,
    Jacob Skadereglering

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan komma att ses av alla men din e-postadress visas aldrig publikt.