Uppsägning av lägenhet eller parkering

Din uppsägning måste ske skriftligt. Uppsägningstiden är tre kalendermånader. Det betyder att om du säger upp din lägenhet den 31 januari, upphör hyresavtalet att gälla den 30 april samma år. Säger du upp lägenheten den 1 februari, upphör hyresavtalet att gälla den 31 maj samma år. Det finns dock avvikelser som vid dödsbo och korttidskontrakt. Har du ett korttidskontrakt gäller en månads uppsägningstid, förutsatt att du säger upp det innan månadsskiftets slut, gäller det dödsbo så kontakta kundansvarig för mer information.

Gör så här
Fyll i och underteckna blankett för uppsägning lägenhet, Uppsägning hyresavtal bostad och parkering autoblankett pdf

Som hyresgäst är du skyldig att hålla lägenheten tillgänglig för visning under uppsägningstiden. Om du vill ha hjälp med att visa lägenheten för nästkommande hyresgäst, kan du vända dig till kundansvarig.

Säga upp parkering och garageplats
Vill du säga upp din parkering eller garageplats kan du göra det via detta formulär
Ernst Rosén