Tvättstugan - att tänka på

Många använder tvättstugan och självklart ska den vara i ordning när man kommer. Tänk därför på att alltid lämna tvättstugan ren och snygg när du har tvättat färdigt. Ernst Rosén ansvarar för en mer grundlig städning av tvättstugan en gång per vecka. Då rengörs golv och WC och soporna töms efter behov.

Har du frågor om tvättstugan, kontakta gärna fastighetsansvarig i ditt område. I tvättstugan finns tvättider och instruktioner för tvättning uppsatta.

Här är några enkla regler för tvättstugan:
  • Glöm inte att tömma fickor i kläder som ska tvättas.
  • Använd tvättpåse vid tvätt av BH med byglar. Byglarna lossnar lätt och kan orsaka skador.
  • Tvätta mattor/täcken i de maskiner som är särskilt avsedda för detta.
  • Rengör filter i torktumlare och torkaggregat när du har tvättat färdigt. Ett rengjort filter torkar tvätten bättre.
  • Anmäl alltid eventuella fel i tvättstugan till fastighetsansvarig. Ju snabbare du anmäler, desto fortare kan vi åtgärda felet.

Tvättider:
  • Boka din tvättid med tvättlåset eller på en elektronisk bokningstavla där sådan finns. När du är klar i tvättstugan, markerar du en ny tid eller sätter tvättlåset på parkering.
  • Tvättid som inte är påbörjad senast en timma efter utsatt tid, får disponeras av annan hyresgäst.
  • Torkrum och torktumlare får användas en timma efter tvättidens slut.
  • I tvättstugan hittar du tvättiderna som gäller i din fastighet.
Ernst Rosén

Kommentarer

  • Hej!
    Jag har en app i mobilen för att boka tvättider. Den har slutat att fungera.
    Hur gör jag för att lägga in appen på nytt igen.
    Webadress och användaruppgifter fungerar inte

    Elisabet Ståhl
  • Hej och tack för din fråga!
    Vänligen kontakta din fastighetsansvarig i det området du bor i.

    Pernilla