Jag har sökt via HomeQ - vad händer nu?

Vill gärna flytta in i den lägenhet som finns på Jungmansgatan
Ernst Rosén

Kommentarer

  • Hej!

    Det är oftast flera hundra sökande till varje enskild lägenhet som Ernst Rosén annonserar via HomeQ. Vi har tyvärr ingen möjlighet att svara på enskilda frågor. Är det så att du får ett visningserbjudande så pratar vi gärna mer då. Oftast får man besked om man blir erbjuden visning inom 1-2 veckor. Beskedet kommer via mail i HomeQ.

    Observera att du inte kan påverka din ansökan genom att ringa eller maila till oss då vi tillämpar slumpmässigt urval. Vi vill dock upplysa om att det är viktigt att du uppfyller våra aktuella kriterier för respektive lägenhet samt godkänner registerutdrag så du hamnar bland godkända sökande.

    Här kan du se vår uthyrningspolicy här

    Lycka till med ditt bostadssökande!
    Agneta
  • Hej Agneta,
    Tack för svaret. Nu har anmält mig på homeq - och skrivit, att jag har varit hyresgäst hos er sedan 2005!
    MVH
    Peter
  • Hej!

    Vad bra då kan du söka de lägenheter som du är intresserad av.

    Vänliga hälsningar
    Agneta
  • Hej!
    Hur registrerar jag mig i ditt företag för att få en lägenhet
    Hiven
  • Hej!

    Du är välkommen att söka våra lägenheter via HomeQ

    Bästa hälsningar
    Agneta
  • Hej Agneta,
    jag söker via Homeq, och vill fortsätter som hyresgäst hos ErnstRosen. Men bara på Utlandagatan 6-8. Har bott här sedan 2005, och söker att byter ner mig, från en 3a till en 2a.
    MVH
    Peter
  • Som sagt, jag söker  bara på Utlandagatan 6-8. Jag vill fortsätter som hyresgäst hos Ernst Rosen, har bott här sedan 2005.
    MVH
    Peter
  • Hej Peter,

    Vad trevligt att du vill fortsätta hyra hos Ernst Rosén. När vi annonserar lägenheter på den adress du är intresserad av så är du välkommen att söka dessa. Var noggrann med att ange att du redan är boende hos Ernst Rosén så ser vi det.

    Vi återkommer om du blir erbjuden visning på de lägenheter du söker, även om alla lägenheter inte går till er som redan bor hos oss.

    Vänliga hälsningar
    Agneta
    (Uppdaterad )
  • hello
    I hope this message finds you in good health. I am writing to discuss my ongoing search for a suitable apartment that can comfortably accommodate three individuals. Currently, we are residing in a cramped space that measures only 25 square meters, and it is hardly deserving of the term "apartment." Life in such tight quarters, particularly with my 7-year-old son, has become increasingly challenging.

    I have taken the proactive step of registering on your website in the hope of securing an apartment that better suits our needs. However, it appears that the waiting time for an offer is longer than expected. Despite submitting multiple applications, I have yet to receive any offers.

    I am currently situated in Högsbogatan, and my son attends Flåtskolan, which is the reason I am keen to find an apartment in close proximity to his school. I have been a resident in Sweden since last September and maintain a stable, permanent job with a valid contract.

    I kindly request your assistance and guidance on how I can expedite the process of receiving an apartment offer. Your support in this matter would be greatly appreciated, as it would significantly improve our living situation.

    Thank you for your attention to my situation, and I look forward to your advice and assistance.

    Warm regards,

    Ladan

  • Hej

    There are a lot of applicants to each advertisement on HomeQ which makes it hard to get an appartement. Usually you get to know if it has been reserved for you or someone else between 2-4 weeks from HomeQ.

    Hope you will find something good. .
    Best regards,
    Agneta
  • Hej Agneta!
    Jag försöker lära mig lägenhetsmarknadens sökvägar, efter ha sålt ett tryggt boende i villa i 20 år.
    Har 15 års ködagar på Boplats, men enbart 15 dagar på HomeQ.
    På HomeQ står det "slumpmässigt" på en mycket intressant lägenhet hos er.
    Vad innebär detta begreppet?
    Finns där någon möjlighet för en "nybörjare"?
    En fråga till;
    Kommer "Kontrakt tilldelat" från er eller HomeQ?
    Må väl!
    /Ronny
    Ronny
  • Hej Ronny

    Det är många sökande till Ernst Roséns lägenheter på HomeQ men tänk på att ladda upp de dokument som HomeQ behöver så du får en godkänd ansökan. Slumpmässigt betyder att alla som är godkända har lika chans att bli erbjudna lägenheten.

    Blir du erbjuden visning/lägenhet och det sedan blir avtalsskrivning så kommer avtalet från Ernst Rosén.

    Lycka till med ditt sökande!

    Agneta
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.