Färgkod

Hej! Jag skulle vilja spackla igen och måla över några borrhål. Vad är färgkoden på lägenheterna på Platågatan i Lunden Göteborg?
Vera

Kommentarer

  • Hej,
    Tack för din fråga.
    Färgkoden för väggarna på Platågatan är: NCS S 0500-N.

    Trevlig helg!

    Pernilla
  • Hej! Vad är färgkoden, samt vilken fabrikat och typ av färg (glans) är det målat på väggarna på Jungmansgatan 31?
    Vill måla spackla och måla över ett borrhål.
    Tack på förhand!

    David
  • Hej David

    Det beror på vilken våning på Jungmansgatan. Du kan kontakta Boendeservice så kanske Tobias har lite färg så ni kan spackla/måla om, tel. 031-14 39 27.

    Nedan färgkoder kan stämma men när det gått några år så blir det ofta färgskiftningar.

    Nybyggda På plan 7+8 är det färgkod:
    Vägg Caparol Supertäck 5 NCS S 2000-N(grå)
    Tak Caparol Supertäck 2 NCS S 0500-N

    I övriga lägenheter bör det vara färgkod
    Vägg Caparol Supertäck 5 NCS S 1000-N

    Tak Caparol Supertäck 2 NSC S 0500-N

    Trevlig sommar!
    Agneta