Får jag måla och/eller tapetsera i lägenheten?

Du får måla eller tapetsera i din lägenhet förutsatt att arbetet utförs fackmannamässigt sätt med tillhörande underarbeten och neutrala färger. Om arbetet inte är utfört på ett korrekt sätt kan du bli ersättningsskyldig eller skyldig att återställa lägenheten om du flyttar.

Känner du dig osäker så hör av dig till oss.
Ernst Rosén

Kommentarer

  • Jag kan inte läsa policyn, får endast upp att sidan inte existerar. Vad gäller i de nyrenoverade lägenheterna på Jungmansgatan när man vill måla om?
    Ylva
  • Hej Ylva!
    Vi ser gärna att de lägenheter som är nyrenoverade på Jungmansgatan har kvar originalfärgen. Är det ändå så att du väljer att måla om så behöver du göra det fackmannamässigt och i en neutral färg så att du inte blir återställningsskyldig vid flytt.

    Har du fler frågor så får du gärna ringa oss på tel.031-80 60 80.
    Hälsningar
    Agneta
  • Hej bor på Engelbrektsgatan och undrar om jag får måla om ? Båda sovrummen samt hallen. Tillhandahåller ni färg/tapeter om jag gör arbetet själv ? Mitt badrum är orginal och kaklet är blått, får jag måla det vitt ?
    Anna
  • Hej Anna

    Du får gärna måla om, och vad bra att du hade fackmannamässig hjälp. Däremot får du inte måla kaklet i badrummet. Att måla om taket är ok om även det görs fackmannamässigt.

    Ha det så bra,
    Agneta