Energi

Hej!
Har man möjligtvis funderat över möjligheten att utrusta fastigheter med solpaneler för att minimera driftskostnader för värme? Redbergsvägen har både plana och lutande tak och skulle kanske fungera.
Mvh
Stefan Olsen
Redbergsvägen 22
Stefan Olsen

Kommentarer

  • Hej!
    Kul att du är intresserad av energieffektivisering och hur Ernst Rosén kan minska sin miljöpåverkan! Det är något som vi fokuserar mycket på just nu.

    Vi tittar ständigt på energieffektiviserande åtgärder både gällande elenergi och fjärrvärme. Vi uppför just nu solpaneler på vår fastighet på Jungmansgatan och ser över lämpliga fastigheter för nästa solpanelsinstallation. På Jungmansgatan har vi även installerat bergvärme och återvinning på frånluften. Vi har nyligen installerat frånluftsventilation med återvinning på Platågatan. Vi uppdaterar löpande våra automation på driftsutrustning med energisparande åtgärder. Gällande Redbergsvägen så har vi även där tittat på bland annat återvinning spillvärme från Lidls stora kylmaskin.

    Bästa hälsningar
    Janne, förvaltare
    Ernst Rosén
  • Hej!
    Tack för snabbt svar, det ryktas om takomläggning på just Redbergsvägen kommande år 2023, det vore ju ett ypperligt tillfälle att utföra en installation av solpaneler samtidigt. Idag presenterades nya rön om att söderläge inte är nödvändigt för ändamålet. På sikt bör ju den totala driftskostnaden påverkas positivt.
    Stefan Olsen
  • Hej Stefan!
    Återigen tack för ditt stora intresse gällande energieffektivisering. Kul när våra hyresgäster är lika engagerade som oss i att minska driftkostnaderna.

    Hälsningar
    Jan Enedahl, teknisk utvecklare
    Agneta