Bredbandsanslutning

Är fiber indragen i de renoverade lägenheterna på St Pauligatan 28-30?
Vilka anslutningsmöjligheter finns f.n.?

Jag frågar för en väns räkning. Hon bor hos er.
Per-Olof

Kommentarer

  • Hej
    Det finns fiber indraget i alla våra lägenheter i Göteborg, ej i Lerum.
    Oftast sitter dosan ovanför entrédörren.

    Du väljer själv vilken leverantör du önskar i vårt öppna fibernät.
    Vill du beställa bredband så gör du det via portalen ernstrosen.itux.se
    Här kan du läsa mer https://kundo.se/org/ernst-rosen/d/bredband-tv-och-telefon-vad-galler/
    Helena
  • Hej!
    Jag började läsa här eftersom jag hade samma fråga, men ert svar verkar inte stämma.
    Enligt Itux-sidan skulle min adress vara ansluten, men det finns ingen bredbandsdosa någonstans i eller utanför min bostad.
    Tommi
  • Hej Tommi,
    I Göteborg finns det överallt, inte i Lerum. Detta förutsatt att fiberboxen är installerad och tidigare hyresgäst ej valt bort detta. Det är en vit box som sitter i hallen däremot så behöver man via ITUX beställa abonnemang från den leverantör man önskar och då kan de ibland behövs en router.

    Har du fler frågor så får du gärna ringa oss på tel. 031-80 60 80 eller maila support@ernstrosen.se

    Hälsningar
    Helena
    Ernst Rosén