Betala via autogiro

Autogiro är ett bekvämt sätt att betala din hyra. Att betala via autogiro innebär att pengarna automatiskt överförs från ditt bankkonto till oss, samma dag som hyran förfaller till betalning.

Om du bestämmer dig för att betala hyran via autogiro så gäller ditt medgivande till dess det sägs upp eller tills du säger upp ditt hyresavtal. Flyttar du internt inom Ernst Rosén så behöver du ansöka på nytt för ditt nya avtal.
Du kommer få makulerade hyresavier där det också framgår vilket belopp som dras. Se bara till att det finns pengar på kontot, motsvarande hyran, näst sista vardagen i varje månad.

Anslut dig via din internetbank och ansök om att lägga till autogiro. Sök på Ernst Rosén (ibland med och ibland utan apostrof ´). Du anger ditt 12-siffriga personnummer. Är det ett företag så anger du organisationsnummer, båda utan bindestreck för att få betalnumret när du söker autogiro.

Om du anmälde dig till autogiro under aviserad period kommer det att gälla först från nästa kvartal. Du kommer att se detta på dina avier där det står att hyran dras via Autogiro. Det är alltså först när du fått en hyresavi som det står Makulerad på som ditt autogiro har trätt i kraft.

Tänk på att alltid kontrollera ditt bankkonto varje månad så att autogirot blivit draget.
Ernst Rosén

Kommentarer

  • Hejsan
    Vad gäller om man har autogiro och inte vill ha hyresavier i brevlådan?
    vid E faktura måste man väl gå in och signera på banken varje gång.

    Åsa Jönsson
  • Hej Åsa,
    Tack för att du hör av dig!
    Vi har justerat nu så att du framöver får hyresavierna på mail.
    Vad gäller e-faktura så kan man välja att förhandsgodkänna så att du slipper godkänna varje gång.

    Önskar dig en fin dag!

    Bästa hälsningar
    Jessica
    Ernst Rosén
  • Tack  för hjälpen Jessica.

    Har jag fattat rätt att jag kan fortsätta att ha hyran på autogiro och får
    fakturan på mail? Eller föredrar ni att man har den på e.faktura?
    mvh Åsa
    Åsa Jönsson
  • Hej Åsa

    Det stämmer att du nu fortfarande har hyran via autogiro men att det kommer en avi via mail från avier@ernstrosen.se där hyran framgår vilket belopp som dras.

    Du kan ha kvar autogiro tills vidare. Vill du framöver ändra till e-faktura så avslutar du ditt autogiro via din bank och ansöker om e-faktura via din bank.

    Har du fler frågor så får du gärna ringa oss på tel. 031-80 60 80.

    Ha det fint!
    Agneta