Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Storuman energi.

Hej!
Jag har fått ett erbjudande från Storuman Energi, är detta ett bra bolag?
Jag har idag avtal med Sveriges Energi och väldigt liten förbrukning.
Hälsningar
Håkan Johansson
Håkan Johansson Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Håkan,

    Vi har inte fått in några konsumentklagomål mot dem i år. Det senaste tillsynsärende som vi hade mot Storuman handlade om att dem tog en bytesavgift samt att man var tvungen att teckna en plusservice tjänst för att få sin faktura per post (det är förbjudet att ta ut en fakturaavgift för elhandlarna). Dem har rättat sig efter vårt beslut.

    Hälsningar Madeleine
    Madeleine Hermansson Energimarknadsinspektionen
  • Jag har haft Storuman i flera år och de har varit bra och snabba med kundtjänst. Nu undersöker jag dock på att byta eftersom de passade på att chockhöja priserna i samband med att energiskatten flyttades från dem till nätföretagen. Nu kostar enbart förbrukning nästan lika mycket som förbrukning+skatt gjorde innan.
    Harriet
  • Hej!
    Läste att du skrev att det är olagligt att ta ut en plus service Avg vid fakturahanteringen. Detta gör Storuman energi AB och har gjort en längre tid. Var kan jag läsa om detta och när fastställdes den lagen?
    Jag skall kräva återbetalning så jag vill gärna kunna hänvisa. Tack.
    Marie Louise Ericsson
  • Hej Marie Louise,

    Det är olagligt enligt Ellagen 8 kap. 14 § (Fakturering och debitering) och har varit så för alla avtal som tecknats efter 1 juni 2014. Du kan även göra en anmälning om detta genom att kontakta oss på Energimarknadsinspektionen via registrator@ei.se

    Vänliga hälsningar,
    Samuel Wahlberg Energimarknadsinspektionen

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.