Hur påverkar Corona leveranser?

DB Schenker världen över tar oron över smittan på stort allvar, och vi gör vad vi kan för att agera med omtanke och omsorg för våra medmänniskor, på alla sätt. Vi följer de rekommenderade riktlinjer och råd som kommer från våra myndigheter och håller oss kontinuerligt uppdaterade.

Vilka krav ställs det på chaufförerna?
Självfallet har alla chaufförer som är ute och möter våra kunder fått samma rekommendationer som alla andra i enlighet med Folkhälsomyndigheten, att regelbundet tvätta händerna med tvål och vatten, alternativt använda handsprit i samband med hantering av dokument.
För chaufförer som hos kund avkrävs olika typer av svar kopplat till Corona, så kan Schenker inte ikläda sig något ansvar. Det är alltid den enskilda chauffören som får ta ställning huruvida han/hon vill svara på eventuella frågor. Anledningen till detta har sin grund i GDPR (Dataskyddsförordningen).
De handdatorer som används vid signering skall enligt rutin rengöras, så som man även bör göra med egen mobiltelefon.

Om jag inte vill mötas och kvittera min leverans, hur kan man lösa det?
Det går att kvittera din leverans via en länk i din mobiltelefon. Då går du in på schenker.se/kvittens och följer instruktionerna där.

Eller så kan du kontakta vår kundservice och ange sändnings numret för din leverans så kan du få ett engångsintyg mailat till dig som du skriver ut, skriver på och sätter ut på din dörr. Kan du inte skriva ut det, så går det bra att skriva av texten så som det står på intyget.

För ytterligare uppdaterad information, vänligen besök vår hemsida.
Har du fler frågor som du inte hittar svar på där, är du välkommen att kontakta oss på Kundservice.

Med vänliga hälsningar,
DB Schenker Frågor & Svar Kundservice (Uppdaterad ) Rapportera olämpligt innehåll
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.