Till senaste kommentaren

Vilka policys och förmåner gäller för DIKs personal och förtroendevalda?

Hej
Jag är medlem i ett annat fackförbund som just nu granskas pga vidlyftiga förmåner. Slöseri med medlemmarnas medel är jag inte intresserad av att bidra till så därför överväger jag att byta fackförbund men gärna till ett med mer vett. Därför undrar jag om jag kan ta del över vilka förmåner och policys som gäller för DIKs ledning (högsta tjänstepersoner samt styrelse). Är ffa intresserad av:
- löner, arvoden och förmåner
- rese- och representationspolicys

Finns det möjlighet att ta del av uppgifterna?

Kommentarer

  • Hej,
    Vi i redaktionen för DIK:s Frågeforum har skickat din mycket relevanta fråga vidare internt till förbundsledningen för att få ett sammanhållet svar med bilagd dokumentation, dvs policies m.m. du efterfrågar. Därför kommer det dröja till i morgon innan du får svar i sak på det du frågar.

    Vi vill dock redan nu höra av oss och bekräfta att vi tagit emot din fråga och berätta hur den kommer hanteras internt hos oss på DIK.

    Med vänliga hälsningar
    /
    Sara
  • Hej igen!

    Vi håller just nu på med en längre artikel som behandlar våra riktlinjer kring alltifrån resor och representation till hållbarhet samt löner/arvoden. Den är inte riktigt klar än, men fram till dess att den finns tillgänglig på webben kan du här läsa våra riktlinjer för resor och representation. Tack för ditt engagemang! Vi återkommer så fort det finns mer material på dik.se.

    Trevlig kväll!
    Rut
  • Hej, tack för detta.När tror ni att resterande information presenteras?
    Med vänlig hälsning, Åsa
    Åsa
  • Hej,
    Här finns uppdaterad information om hur DIK tar ansvar för medlemmarnas pengar.
    Sara

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.