Avgiften

Jag har autogiro för min avgift men det har inte betalats någon avgift i månadsskiftet juli/augusti. Varför?
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej,
    Vi har för tillfälllet problem med en filöverföring angående autogirobetalningarna som skulle skett i skiftet juli-augusti. Därför har inga avgifter som betalas via autogiro genomförts ännu och vi kan idag inte med säkerhet säga vilken dag medlemsavgiften kommer dras från ditt konto.

    Vi arbetar med frågan och räknar med att det löser sig i nästa vecka (vecka 33).

    Vi ber om ursäkt för detta och hoppas på förståelse.
    Med vänliga hälsningar // DIK
    Sara
  • Hej, fick först igår meddelande fr min bank att avgiften fr er inte dragit (drygt 2v efter det att det skulle gjorts). Kommer ni dra dubbelt nästa månad eller ska jag göra en extra inbetalning?
    Camilla
  • Hej,
    Det kommer dras dubbel avgift nästa månad. Men om du vill kan du göra en extra inbetalning innan dess. För extra betalning kan du använda samma OCR-nummer som står angivet på fakturan. Eller mejla till fraga@dik.se så skickar vi uppgiften via mejl till dig.
    Sara
  • Hej!
    Själv fick jag e-faktura från er med en mindre summan än vanligt att betala? Är det en del av ovannämnda strul?
    Nino
  • Hej,
    Tyvärr kom det i juli månad en tillfällig bugg i systemet vilken gjort att själva medlemsavgiften inte kommit med på fakturan som den ska i juli månad. Det kommer i stället att tas ut dubbel avgift nästa månad.

    Om du inte vill vänta till nästa månad utan vill betala redan nu går det bra. Du använder då samma OCR-nummer som redan finns på din faktura och lägger på belopp motsvarande medlemsavgiften.

    Är du osäker på OCR-numret eller avgiften - dvs inte vill vänta till nästa månad - kan du mejla vår medlemsservice fraga@dik.se och be dem mejla uppgifterna du saknar.

    Hoppas detta besvarar din fråga.

    Sara
  • Hej, på fakturan med förfallodatum sista oktober så är medlemsavgiften inte med?
    Lina
  • Hej,

    Jag har idag fått en e-faktura från er. Förfallodatum är dock 2019-12-30. Jag misstänker att ni också vill ha betalt för november månad. Har tryckfelsnisse varit framme? Ska jag betala decemberfakturan i november och kommer jag i så fall att få en ny med förfallodag i december?


    Sara
  • Hej,
    Tyvärr har det blivit fel förfallodatum på samtliga pappers- och e-fakturor den här månaden. Fakturan som skickats den här månaden avser avgifter för november och ska ha förfallodatum 191130. Så det du kommer betala nu är alltså för november.
    Nästa faktura kommer i mitten av december och avser då avgifter för december.

    Ha en fin dag.
    Carina
  • Hej,

    Okej tack för svar. Då gissar jag att det kommer info om detta via mejl eller liknande. Godkänner man bara e-fakturan utan att kontrollera förfallodatum, vilket är väldigt lätt hänt, sker ju ingen betalning i november.

    Det har varit mycket strul med fakturorna under hösten.

    Tack detsamma och trevlig helg!

    Sara
    Sara Svensson
  • Hej igen Sara,
    Tyvärr stämmer det att vi haft stul med fakturor under en period. Vi bytte system i somras vilket tyvärr har genererat några problem som påverkar fakturahanteringen. Vi beklagar såklart detta.

    Ha en trevlig helg du med!
    Carina

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.