Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Utkastad från digitalläsningen

Varför kastas jag plötsligt ut från digitalläsningen. Har fungerat förut utan problem. Får bara upp att jag ska betala 99:-/mån men jag är ju redan prenumerant.
Gunhild Glingvall Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej
    Måste hela tiden logga on för att kunna läsa artiklar digitalt. I mobilen går det bra att logga in även om det är irriterande att hela tiden behöva logga in. I min dator åker jag ut så fort jag försöker logga in, så där kan jag inte läsa några artiklar. Synnerligen irriterande!!!!
    Loggar in via min mans inloggning eftersom det är han som står för vår prenumeration.
    Birgit Alvebro
  • Hej!

    Tack för att ni kontaktar oss.

    Vi beklagar om ni blir utloggade från den digitala läsningen. Vi blir just nu kontaktade av flertalet kunder som upplever detta problem men det gäller dock inte alla och vi får inte samma fel på våra egna enheter. Vi försöker ringa in problemet för att kunna felsöka vidare. Vi ber er börja med att rensa internethistorik och cookies och sedan prova att logga in på nytt. Ni kan även prova att logga in med en annan webbläsare (Explorer, Safari, Chrome eller Firefox) för att se om den fungerar bättre.

    Om det fortfarande inte skulle fungera ber vi er att återkomma med följande uppgifter:
    - Vilken enhet du använder - surfplatta, dator eller smartphone?
    - Vilket operativsystem du har (t ex iOS 9.0.1) / Vilken eventuell webbläsare du använder / Version av appen.

    Med vänlig hälsning
    Robert DN Kundservice
  • Varför måste jag logga in flera gånger om dan när jag läser DN på min iPad
    Maj-Lis Mogren
  • Hej!

    Samma här för mig som för flertalet här. Jag kan inte läsa artiklar på datorn längre, jag blir utslängd lika fort som jag loggar in.

    Vi använder en dator med operativsystemet Mac OS 10.13.1 och Safari 11.0.1. Intressant är att det fungerar utmärkt på vår andra dator med exakt samma kombination av operativsystem och webbläsare.

    Vänligen,

    Catarina
    Catarina
  • Kan inte ladda upp pdf . Som e-tidning får jag svar att jag inte har abonnemang .
    Har fungerat tidigare under 2 år .
    Lars Sandström
  • Alltså sluta ändra inloggningslösning hela tiden! Den här senaste versionen är enormt enerverande eftersom man blir utkastad hela tiden, får logga in, så fäster det inte, försöker igen, och så går man över till SvD eller någon annan nyhetsleverantör.

    Samma sak oavsett om jag använder egen dator (Safari/MacOS 10.13.1), iphone (Safari/senaste ios) eller jobbdatorn (Edge/Windows 10)
    Per
  • Hej,

    Tack för er återkoppling.

    Vi beklagar ännu en gång att ni blir utloggad så fort man loggar in.

    Vi har tagit detta vidare på nytt för att se vad detta kan bero på.
    Om ni redan ej har provat att rensa internethistorik och cookies och sedan prova att logga in på nytt så gör detta. Ni kan även prova att logga in med en annan webbläsare (Explorer, Safari, Chrome eller Firefox) för att se om den fungerar bättre.

    Önskar er en trevlig dag!


    Rickard DN Kundservice
  • Jag kan inte lösa korsord. Ni påstår att jag måste uppgradera till mellan, men jag har ju mellan redan. Dessutom måste jag logga in flera gånger när jag ska läsa artiklar på min mobil. Nu har det varit så här i flera dagar. Vad gör ni åt det?
    Charlotte Jernbom
  • Hej Charlotte,

    Tack för att du kontaktar oss.

    Vi beklagar att du ej kan komma åt korsordet.

    För att vi skall kunna felsöka vad detta kan bero på för dig så kontrollera att du loggar in med rätt e-postadress.
    Om du ej har rensat internethistorik samt cookies så gör detta och sedan logga ut och sedan logga in igen för att se om det fungerar för dig.
    Om det fortfarande inte skulle fungera ber vi er att återkomma med följande uppgifter:
    - Vilken enhet du använder - surfplatta, dator eller smartphone?
    - Vilket operativsystem du har (t ex iOS 9.0.1) / Vilken eventuell webbläsare du använder / Version av appen.

    Önskar dig en trevlig dag!

    Rickard DN Kundservice
  • Hej,
    Tycker att DN börjar bli helt omöjlig att läsa om man inte är prenumerant!  Bor i Lund och prenumererar därför på Sydsvenskan men gillar att komplettera med artiklar från DN på läsplattan. Men artiklar i DN känns numera omöjligt att läsa utan att vara prenumerant, varför gör ni så?
    Åsa Israelsson Lund
    Åsa Israelsson
  • Hej,
    Har sedan juni betalat för digital prenumeration DN2 och trots det kastas jag ut eller det hävdas om och om igen att jag har gratis prenumeration. Systemet för läsning är undermåligt, men betalsystemet fungerar. Har aldrig haft samma problem med konkurrenten. Kanske dags att kolla hur de löst sitt. Kommer att tacka för mig - pengar i sjön - oerhört frustrerande, tekniken är värdelös om många andra rapporterat samma problem. Svårt även att nå Kundtjänst.
    Ann-Cathrin Rothlind
    Ann-Cathrin Rothlind
  • Jag har en provpren 2 mån (för 1 kr) men den har blivit avstängd, var i kontakt med support och han skulle fixa det men det är inte fixat och jag kan inte logga in dessutom fick jag ett mail där det stod att jag beställt 1 års pren för 69 kr mån vilket jag inte gjort. Vad har hänt med min provprenumenation? Tacksam för hjälp.

    Stefan Granath
    Stefan Granath
  • Använder uppdaterade versioner av Win 10 och Chrome. Är digital prenumerant på DN. Hänvisas väldigt ofta till Kundservice "Ditt konto är ännu inte aktiverat för prenumeration ..." t ex om jag kommer från SvD.se där jag uppe till höger står som inloggad och mitt förnamn syns där. Klickar jag då på E-DN och väl där på en sida i dagens tidning, då ses jag som EJ inloggad och klickar jag på logga in kommer jag för femtioelfte gången till ovanstående citerade text. Ger snart upp!
    Anders Hernborg Halmstad
    Anders Hernborg
  • Använder Safari 9.1.2 och EL Capitan 10.11.6. Sedan ett tag kan jag inte logga in på DN (jag är prenumerant). Det ser ut att fungera men efter någon eller ett par sekunder kastas jag ut. Med Firefox på samma dator fungerar det som vanligt. Jag har rensat historik men det gör ingen skillnad.
    Lars Stolt
  • Hej,

    Tack för att ni kontaktar oss.

    Vi beklagar att ni blir utloggade när ni loggar in .
    Om ni ej har rensat er webbhistorik och cookies på den enhet som ni använder, så rekommenderar vi att ni gör det, för oftast så beror det på detta, eftersom enheten man använder känner vilka sidor man tidigare varit inne på.
    Om ni har en digital bas prenumeration och försöker logga in på e-DN, så ingår ej denna tjänst i denna prenumeration utan då behöver man uppgradera sin prenumeration till vår digitala mellan paket som ni kan göra här samt läsa vad som ingår i våra digitala paket.

    Önskar er en trevlig dag!

    Rickard DN Kundservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.