Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Problem med IOS12

De senaste veckorna har det ibland varit svårt att nå dn.se. Jag trodde först jag hade dålig uppkoppling via Telia men alla andra sidor jag prövat laddar bra. Detta inträffar minst någon gång om dagen och brukar vara främst på kvällarna. Ofta händer ingenting på en lång stund och så småningom blir det meddelande att servern slutade svara. Oftast använder jag ipad med IOS 12 men jag har även fått det via min Windows laptop. Är det fler som råkat ut för detta?
Daniel Eriksson Rapportera olämpligt innehåll
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Daniel,
    Tack så mycket för att du kontaktar oss.

    För att vi ska kunna fastställa att problemet är nytt och inte orsakat av att du är inloggad på fel konto eller har tidigare versioner av webbsidan ber vi dig att utföra följande:

    1) Kontrollera så att du är inloggad på rätt konto. Detta gör du enklast genom att logga ut och logga in igen.
    2) Rensa cookies, cache/webbhistorik.
    3) Testa gör ett "glömt lösenord" efterfrågan.

    Kan vara att ni är inloggad på fler enheter samtidigt som kan spöka. Skulle det mot förmodan fortfarande va problem, återkom så kan vi ta större åtgärder. 
    Ha en fortsatt fin dag!
     
    Med vänliga hälsningar
    Jimmy DN Kundservice
  • Hej,

    Jag har samma problem, i och med att jag betalar 99 kr per månad vill jag ha pengarna tillbaks tills ni har löst problemet.
    Andreas Muribi
  • Jag har samma problem sedan uppgraderingen till Ios12 på min ipad. Jag kommer inte in på dn.se via Safari.
    Rensar historiken o då kommer jag in en gång sedan är problemet tillbaka. Vi har oxå en äldre Ipad men där fungerar det fint att komma in.
    Annbritt Skånberg
  • Samma problem här den senaste tiden. Prenumererar också så det är mycket irriterande att det hela tiden händer. Kör iOS 12.
    Såklart vill jag inte hela tiden rensa historik, det är ingen lösning.
    Ella
  • Samma problem för mig. Har också iOS 12.
    Johan
  • Samma med mog
    Nils Bengtsson
  • Intressant att DN inte verkar bryr sig.... hur anmäler man incidenter för att det skall tas på allvar? Tydligen inte här i alla fall...
    Ella
  • Hej,

    Tack för att ni kontaktar oss. Vi arbetar på detta problem och beklagar att detta påverkat er läsning på DN.se.

    För att underlätta problemet kan vi tipsa om att starta om safari, då ska det fungera ett tag. Vi jobbar som sagt på denna störning och hoppas kunna lösa det så snart som möjligt.

    Ha en fortsatt fin dag,
    Natalie Kundservicekoordinator
  • Har problem med dn på mac och os mojave, min lösning var att ladda ned google chrome och där funkar det utan problem, vill inte tömma hela min historik bara för att det är problem med dn.se på safari

    Roger
  • Samma problem för mig. Har också iOS 12
    Magdalena
  • Hej,

    Vårt förslag till er som har problem med IOS12 är att ladda ner appen, den ska fungera som vanligt. Använder ni datorn är vårt bästa råd att surfa i Chrome.

    Vänligen,

    Natalie Kundservicekoordinator
  • Samma problem. Det är nu 24/10

    Leif Dahlstedt
  • Hej igen,

    Vi fortsätter vår felanmälan och undrar om ni vill vara snälla och skicka en skärmdump på hur hela sidan ser ut när ni går in på DN.se (Gå in på https://www.dn.se/ och klicka sedan på väderloggan uppe i högra hörnet. Se bild)

    Vänligen,

    Natalie Kundservicekoordinator
  • Ella
  • Andre’
  • Tack för att ni sänder in skärmdumpar!

    Vi arbetar på att göra inloggningen tillgänglig för alla prenumeranter. Lägg gärna upp en skärmdump om problemet kvarstår.

    Vänligen,
    Mikael DN Kundservice
  • Hej,
    Jag skrev, på denna sida, den 13 okt om svårigheter med att nå dn.se via Safari och ios12.
    Nu är problemet borta för mig, sedan några dagar kan jag komma in på sidan utan fördröjning eller andra åtgärder.
    Med vänlig hälsning Annbritt
    Annbritt Skånberg
  • Hej Annbritt,

    Trevligt att höra att det löste sig för dig!

    Tack för återkoppling.

    Vänligen,
    Mikael DN Kundservice
  • Hej! Nu fungerar inte korsordet igen. Har fungerat men inte efter rensning. e-dN fungerar likaså dn.se både i app och via Chrome. Men ska jag in i korsordet får jag svaret att jag har fel prenumeration eller att jag ska logga in trots att jag är inloggad. Vad göra?
    Ulla Bjernstad
  • Hej Ulla,

    Vi har just släppt en ny version av korsord.dn.se som har mycket bättre stöd för korrekta utskrifter. De korsord som är bredare än de är höga (nutidskrysset, lördagskrysset, söndagskrysset) roteras 90 grader vid utskrift så att de fyller ut pappret bättre.

    Du kommer därför märka en stor skillnad och förbättring nu framöver.

    Vänligen,
    Natalie Kundservicekoordinator
  • Hej! Jag fick för några veckor sedan hjälp med ovanstående problem med iOS Mojave/Safari genom er Kundservice. Det hjälpte i några dagar men sedan åter samma problem. Om jag har varit inne på DN.se och återvänder efter ett tag utan att stänga Safari, så går de inte öppna sidan. Jag måste stänga ner Safari och öppna igen för att komma in på DN.se. Jag uppdaterade till senaste versionen av Mojave härom dagen. Problemet kvarstår. Enligt sajten 99.se är det åtskilliga som har samma problem.
    Pär Kanulf
  • Hej Pär,

    Har du testat att ominstallera Safari? Alternativet är att använda Chrome som webbläsare.

    Du får gärna länka till sidan där detta diskuteras.

    Vänligen,
    Natalie Kundservicekoordinator
  • Jag använder Safari och tänker fortsätta med det!
    https://www.99.se/forum/t/326015-problem-med-dnse?p=1
    Pär Kanulf
  • Absolut, jag förstår. Vi håller på att försöka lösa problemet med Safari men under tiden, för att slippa krångel med hemsidan, så kan man använad Chrome. Vi försöker åtgärda detta så fort vi kan!

    Vänligen,
    Natalie Kundservicekoordinator
  • Det har funkat bra ett tag nu men sedan igår kväll är det precis dom tidigare. Det går inte att komma in på DN...
    Ella
  • Varför är dn.se numera ofta otillgängligt från min IPAD 2? Tröttsamt. Det funkar på min androida mobil.


    Kenneth Ottosson
  • Hej Kenneth,

    Som ovan så har vi problem med iOS 12 och Safari - det har förbättrats men är fortfarande inte hundra, vi arbetar hårt på att se till att detta ska fungera ordentligt snarast.

    Med vänlig hälsning
    Anton DN Kundservice
  • Hej!
    Jag har problem med e-DN appen - tidningen laddas inte hem på morgonen och den tar väldigt lång tid att ladda hem övrig tid på dygnet. Jag har installerat om appen och jag har loggat ut och försökt på alla möjliga vis. Jag har en Samsung platta -snart ger jag upp! Det här varit helt omöjligt att ladda hem e-post en i flera dagar den här veckan. Trots allt betalar jag ju 179 kronor per månad!
    Louise Nilsson

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.