SMS-kod fungerar inte

När jag handlar online får jag ingen SMS-kod för att bekräfta , utan Mobilt-id, som jag inte har
Elisabeth Johansson Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Elisabeth,

    Det är korrekt att det inte längre går att välja SMS-kod för att verifiera sina köp över internet med. Anledningen är nya regler och direktiv i samband med PSD2 kallat "stark kundautentisering" och rör alla banker och kortutgivare inom EU/EES. Direktiven innebär kort och gott att köp kommer behöva genomföras med vad man kallar säker identifiering. Bedömningen har gjorts att SMS-kod inte uppfyller kraven för detta. Ett av målen med direktiven är att minska bedrägerier och göra handel med kortet säkrare för dig som kund.

    Vi skulle rekommendera att du antigen skaffar Mobilt BankID i din internetbank. Alternativt kontaktar din bank som kan hjälpa dig med detta. Det är supersmidigt och kommer göra det säkrare för dig att handla med kortet.

    Har du några funderingar är du alltid välkommen att ringa oss. Eller ännu lättare, logga in på www.Coopmastercard.coop.se och skicka ett meddelande till oss. Vi hjälper dig jättegärna!

    Med vänliga hälsningar,
    Coop Mastercard
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.