Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Får felmeddelande "Medges ej" när jag försöker göra köp med Coop Mastercard

Hej!
Vi kan sen några dagar tillbaka inte använda vårt Coop Mastercard då vi i vissa butiker får meddelandet "medges ej" (trots att vi enligt hemsidan har gott om pengar kvar att spendera) och i andra butiker ges meddelandet liknande att maximalt antal transaktioner (eller uttag) skett. Jag har kollat historiken och det ser inte konstigt ut på något sätt. 0-2 transaktioner per dag.
Vad beror detta på?

Mvh Lisa

Kommentarer

  • Hej Lisa,

    Om du har använt blipp-funktionen så måste du av säkerhetsskäl använda kortet med chip och PIN-kod ibland. När meddelandet "Medges ej" visas beror det oftast på att man måste göra ett köp med chip och PIN-kod. Vänligen testa att stoppa in kortet i terminalen och slå din PIN-kod. Har du glömt din PIN-kod kan du se den på Mitt Coop Mastercard  eller i Coop Mastercard-appen.

    Genom att logga in på Mitt Coop Mastercard eller i Coop Mastercard-appen kan du se ditt tillgängliga saldo och om ditt kort är aktivt. Logga in med BankID eller mobilt BankID.

    Om det beror på något annat kan vi i detta forum inte svara på mer än generella frågor. Du kan skicka ett meddelande till oss inloggad på Mitt Coop Mastercard så ska vi hjälpa dig. Du kan även ringa vår kundservice på 0771-17 17 17, vardagar 9-18.

    Hälsningar
    Coop Mastercard
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.