Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Jag har tappat bort/saknar mitt Coop Mastercard och behöver ett nytt kort

Hur gör jag för att beställa ett nytt Coop Mastercard kort?
På Mitt Coop Mastercard (coopmastercard.coop.se) eller i Coop Mastercard-appen kan du beställa ut ett nytt kort. Logga in med BankID eller mobilt BankID. Du behåller samma PIN-kod som tidigare och det nya kortet kommer hem till dig inom tre till fem vardagar. Det är viktigt att spärra ditt kort om du har tappat bort det eller om du misstänker att kortet har kommit i orätta händer. Ring Spärrservice på 08-400 003 02 (är du utomlands ring +46 8-400 300 02). Om kortet har blivit stulet så måste du även rapportera till polisen. Vi tipsar att lägga in detta nummer i din mobiltelefon så du alltid har detta nummer nära till hands om något händer med ditt kort.

Jag har inte fått mitt Coop Mastercard - hur gör jag för att få ett nytt kort?
Om du har beställt ett nytt ersättningskort eller om din ansökan om Coop Mastercard blivit beviljad, tänk på att det tar ungefär tre till fem vardagar tills kortet kommer hem till dig.

Giltighetstiden på mitt kort går snart ut, när och hur får jag ett nytt?
Ungefär två veckor innan giltighetstiden på ditt nuvarande kort går ut får du ett nytt kort hem i brevlådan. Om ditt nuvarande kort är giltigt till 05/22 betyder det att kortet är giltigt till och med maj 2022 och du får ett nytt kort automatiskt hemskickat till dig under maj månad. 

Jag har bytt namn/mitt namn är felsvatat och jag behöver ett nytt Coop Mastercard
Om du har bytt namn eller om det är fel namn på ditt Coop Mastercard ber vi dig att säkerställa att rätt namn finns hos Skatteverket. Kontakta oss sedan genom att logga in på Mitt Coop Mastercard (coopmastercard.coop.se) och klicka på kuvertikonen längst upp till höger för skicka ett meddelande till oss där du ber oss att uppdatera ditt namn och beställa ett nytt kort till dig. Logga in med BankID eller mobilt BankID.

Bankomaten / Uttagsautomaten svalde mitt Coop Mastercard - jag vill ha ett nytt kort!
På Mitt Coop Mastercard (coopmastercard.coop.se) eller i Coop Mastercard-appen kan du beställa ut ett nytt kort. Logga in med BankID eller mobilt BankID. Du behåller samma PIN-kod som tidigare och det nya kortet kommer hem till dig inom tre till fem vardagar. Vi rekommenderar även att spärra ditt kort. Ring Spärrservice på 08-400 003 02 (är du utomlands ring +46 8-400 300 02) så hjälper de dig att spärra ditt kort.
Coop Mastercard Rapportera olämpligt innehåll
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.