Till senaste kommentaren

Bättre registrering av poäng/efterregistrering vid strul av medlemskort

Hej! Jag har flera gånger varit med om att medlemskortet inte registrerades vid köp i kassan. En gång upptäckte jag det lyckligtvis direkt efter köpet och efterregistrering kunde göras via den lokala kundtjänsten, vilket fungerade utmärkt. En annan gång var det dock under semestern på annan ort och det kom inte fram förrän det var för sent för en fysisk efterregistrering. Jag hittade sedan flera inlägg med olika svar ang. efterregistrering (varav det senaste bara är några minuter gammal). Flera andra butikskedjor erbjuder ju det. Jag bad då (i sommar) online om en efterregistrering och fick svar att det skulle ske inom 14 dagar. Den 14:e dagen skedde det efter påminnelse men då registrerades bara 1 poäng per krona vilket påstods (efter nytt mejl från mig) vara en allmän regel (som jag inte kunnat hitta någon information om förutom mejlet från just den kundtjänstmedarbetaren när jag frågade varför vi hade fått så få poäng). Hade kassaterminalen fungerat rätt vid köpet, alternativt personalen påpekat att registreringen inte verkade gått igenom, eller online-kundtjänsten inte gjort registreringen efter först 14 dagar, så hade vi fått över 5000 poäng mer som vi nu går miste om. Önskar en förbättring i det avseendet, andra kedjor har ju även lösningen att medlemskapet kopplas till betalkort så att man slipper ett extrakort som dessutom inte visat sig fungera helt problemfritt. Har man ett bonussystem ska ju det fungera smidigt mot konsumenterna. Ser fram emot ert svar med konstruktiva lösningsförslag! Med vänlig hälsning, Laura

Kommentarer

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.