Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Kan man synka sina möten från Outlook till Cirrus?

Kan man synka sina möten från Outlook till Cirrus?
Care of CRM AB Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer



  • Att synkronisera din kalender i Outlook med Cirrus är superenkelt med tillägget Exchange+. Har du skaffat tillägget så följer du bara den här instruktionen för att synka bokningen:
    1. Markera din kalenderbokning i Outlook.
    2. Välj ”Kategorisera” i menyraden (eller genom att högerklicka) och klicka sedan i ”Cirrus”. Kategorin sätts automatiskt men skulle den saknas så går det bra att skapa en egen ny kategori och döpa den till Cirrus.
    3. Cirrus kopplar bokningen till rätt person och rätt kundkort via e-postadressen från avsändaren.
    Förutsättning för att bokningar ska kunna synkas mot rätt kundkort är att kundens e-postadress finns registrerad i Cirrus. Om synken inte hittar korrekt e-postadress i Cirrus så kan synkningen inte genomföras. Om så är fallet kommer du att få ett e-postmeddelande om detta.

    För att aktiviteten ska kunna synkas kontrollera följande:

    - Att aktiviteten är tidsatt med datum och klockslag.
    - Att aktiviteten är kategoriserad i Outlook.
    - Att aktiviteten är matchad med en e-postadress som finns på ett kundkort i Cirrus.


    Tips! 
    Om du har ett möte i Outlook som är synkat med kalendern i Cirrus och du skriver in en text för bokningen i Cirrus, exempelvis vad målet med mötet är, så kommer Outlook uppdateras med samma text. Har du bjudit in kunder via kalenderförfrågan så kommer de att kunna läsa vad du skriver.
    Använd istället fältet för "Resultat" som inte synkas till Outlook. 

    Om du inte har Exchange+ och vill veta mer så maila oss på hello@careofcrm.com så ser vi till att du blir kontaktad! 😀


    Jennifer Meidell Customer Success

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.