Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Hur använder man försäljningsananlysen?

Hur använder jag försäljningsananlysen?
Care of CRM Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer



  • I försäljningsanalysen kan du följa upp ordrar i Cirrus med möjlighet till olika filtreringar för att ta fram den data som är intressant just nu.

    1: För att se försäljningsanalys i Cirrus klicka på Meny -> Analys -> Försäljningsanalys.

    2: För att göra olika typer av filtreringar kan du välja vilka användares siffror du vill visa. Exempelvis bara ett visst team eller dina egna siffror. När du väljer period kan du bestämma en specifik period längst ned genom att skriva in ex. datumen 2018-07-01-2018-07-31 och klicka på enter.




    Här följer en kortfattad förklaring över alla flikar i Försäljningsanalysen:

    Allmän statistik: Visar just detta. Här kan du jämföra allt från vilken kundkortstyp som står för störst andel av försäljning och vilken säljare som är ansvarig för mest försäljning.

    Order: Visar alla ordrar under önskad period.

    Säljare: Visar försäljningsresultat per säljare under önskad period.

    Budgetuppfyllnad: Visar budgetuppfyllnad månad för månad.

    Kundkort: Visar vilka kunder som står för högsta andelen av er försäljning.

    Kontakter: Visar era nyckelkontakter.

    Kundtyp: Vilken kund står för högst andel av er försäljning och jämför med föregående period.

    Affärsområde: Säljer ni i olika affärsområden kan ni jämföra dessa här.

    Artiklar: Vilka artiklar som sålts mest under perioden.

    Artikelgrupp: Här kan ni sortera på artikelgrupper om ni skulle använda er utav det. 

    Trend: En trendindikation som visar hela räkenskapsåret.

    Karta: En karta över era kunders placering i landet.

    Jennifer Meidell Customer Success

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.