Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Har TV via Comhem men det visar bara en svart bild med text"videodata saknas"

Vart går den lösa TP- kabel som är kopplad till Raycoren? och varför har ni inte informerat om att Wan-porten inte används längre?, var utan internet i flera dagar. Beskrivningen på
comhem gäller bara de som har bredband från Comhem mitt operatör är Universal Telecom
och för TV Comhem. som fortfarande visar en svart bild med texten " videodata saknas"

Kommentarer

  • Hej Marco!

    På våra informationsutskick fanns den här bilden med som visar hur det ska se ut i skåpet när det är installerat på rätt sätt.
    Port 1 och 2 upptill vänster motsvarar uttagen 1 och 2 på bredbandsuttaget i vardagsrummet.
    Jag tolkar det som att du har fått din internetuppkoppling att fungera.
    Har du kontaktat Comhem så att de får kolla varför du inte får in TV-signalen?
    Om felet ligger i kopplingar in till bredbandsskåpet så ska de felanmäla det.

    Om Comhem säger att allt är ok så kan felet ligga mellan bredbandsskåpet och uttaget i vardagsrummet. I så fall gör du en felanmälan till oss så kontrollerar våra reparatörer om det saknas signal. Kan vara ett glapp.



    Med vänlig hälsning

    Kundvärd
    Elisabeth Kundvärd

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.