Kan jag söka själv och sedan bo två?

Hej!
Säg att jag själv söker och sedan flyttar in i en hyresrätt. Sen efter ett halvår kommer jag och min flickvän fram till att vi vill bo där båda två. Är det då okej om hon flyttar in med tanke på att vi inte sökt ihop?
mvh
Arvid

Kommentarer

  • Hej Arvid, tack för din fråga!

    Javisst, det är okej att din flickvän flyttar in och bor tillsammans med dig, även om ni inte har sökt lägenheten ihop. Du behöver inte få hyresvärdens tillstånd för att flytta ihop.
    Elin, Boplats Göteborg