Prioritering för flyktingar från Ukraina?

Hej,
Jag har stort behov av en större bostad eller akut lägenhet då jag tagit mig ann fler familjemedlemmar som flytt från Ukraina.

Finns det någon möjlighet för oss att få förtur via Boplats eller vem ska vi/mina släktingar vända oss till?

Kommentarer

  • Hej Rina, tack för din fråga!

    Boplats har inte något boendesocialt uppdrag. Vi kan inte göra någon behovsprövning eller ge någon förtur, utan vi förmedlar alla lägenheter efter kötid.

    Det är istället flera av Göteborgs Stads förvaltningar som samordnar sig kring ansvaret att ta emot flyktingar från Ukraina. Här kan du läsa mer om hur staden arbetar och vilken förvaltning som ansvarar för vad. Du kan även ringa Göteborgs Stads kontaktcenter för att få mer information: 031 - 365 00 00
    Elin, Boplats Göteborg