Behöver en lägenhet, kan ni hjälpa mig?

Hej! Snälla hjälpa mig för jag är väldigt trött att flytta från lägenhet till andra lägenheter  och jag har rätt att få bostäder. Jag orkar inte mer jag har ingen kraft kvar och jag hoppas att ni kommer och hjälpa mig? Vi är sex personer som behöver en lägenhet jag har väntat i flera år. Tack

Kommentarer

  • Hej Hawzheen, tack för din fråga!

    Alla lägenheter på boplats.se förmedlas efter kötid. Det betyder att den sökande med flest ködagar, som har tackat ja efter visning och uppfyller hyresvärdens krav och villkor, kommer att erbjudas kontraktet.

    Boplats har inget boendesocialt uppdrag - vi kan inte göra någon behovsprövning bland de inkomna ansökningarna, och vi kan inte ge någon förtur.

    Det är svårt att svara på hur lång tid det tar innan du får en lägenhet, eftersom det beror på vilken typ av lägenhet du söker och i vilket område.
    Klicka här för att läsa mer.

    Elin, Boplats Göteborg