Utemijö

Staketet mot vägen vid Drottninggatan 46 - 54 borde tas bort , och anlägga ett par gångvägar in mot husen . Göra området mer tillgängligt för gående och cyklande , även plantera lite buskar och småträd idag är det kasernlikt .Även snöröjningen av gång och cykelvägen utmed Drottninggatan skulle underlättas . Kommunen har fått bidrag för att med Bodenbo verka för att minska segregation b.l.a  utemiljön är viktig för trivseln
Albin

Kommentarer

  • Hej Albin,

    Tack för tipsen! Bodens kommun har med stöd i ansökan från Bodenbo har fått bidrag från Boverket för "gröna och trygga samhällen". Det är kommunen som fått pengarna och de kommer att under våren att presentera hur de skall användas. Det vi vet idag är att området som pengarna skall göra nytta i är Sveafältet.

    Vänligen
    Johan
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.