Tvättning på helger

Hej,

På helgerna ska man inte föra mer liv än nödvändigt för kl 10 har jag för mig, men där jag bor börjar folk springa fram och tillbaka till tvättstugan redan för sju även då och bryr sig inte om att var särskilt tysta, och källardörren smäller dessutom igen rätt hårt om man inte bryr sig om att stänga den försiktigt.

Sen verkar folk från andra trappuppgångar använda vår så det kan bli jäkligt mycket springande och bonkande här på helgmorgnar p.g.a det för ibland är det både folk från andra trappuppgångar som tvättar och folk från andra trappuppgångar som ska till sina förråd som håller på springer in och ut till källaren här före 10 på f.m på helger.

Folk från andra trappuppgågnar kan till och med göra det efter 12 på nätterna på vardagar så vår uppgång har blivit som någon slag trafficentral och det är inte okej.

Det finns en sidodörr på ena kortsidan av huset som ligger väldigt nära tvättstugan som de kan använda sig av i stället om de vill gå dit tidigt ifal de inte kan/vill gå via sin egen trappuppgångs källardörr, och jag föreslår ni sätter upp information om den saken med.

Ni kanske borde installera tidslås på alla tvättstugor så strömmen i dessa slås av kl 10 på kvällen och inte slår på före 10 på f.m på helger så kan ingen börja tvätta för dess, för egoister som skiter i regler och normal hänsyn finns överallt.

För dem som bor direkt ovanpå tävttstugan blir det nog till och med olidligt annars för då får de aldrig sova ut.
Mr X

Kommentarer

  • Vilken adress/trapphus gäller det?
    Helena Ombyggnadssamordnare
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.