Tidsgräns för när reklamutdelarna får komma och dela ut reklam, finns det?

Hej,

Både reklamutdelarna och ibland även Bodenmail kan vara här rätt tidigt på morgnarna och framförallt reklamutdelarna blir man väckt av 2-3 ggr i veckan då de är rätt väsninga och oftas vid 5 på morgnarna på vardagar eller 7-8 på helgerna.

Jag tycker ni ska införa ett förbud mot att komma och dela ut reklam i de hyreshus som har brevlådeinkast före 7 på vardagsmorgnar eller före kl 10 på helgmorgnar för det är bara sunt förnuft, och de flesta vill ändå inte ha någon reklam så varför ska ni tillåta dem att störa era hyresgästers sömn i onödan.

Ni behöver bara slå en signal till svensk direktreklam och förklar för deras chef att från och med nu är det de reglerna som gäller så upphör det, så det är ett väldigt enkelt problem att lösa som tar max 5 minuter.
Mr X

Kommentarer

  • Om  ni som våra hyresgäster upplever reklamutdelningen störande är de fritt för Er att höra av sig till den koncern det berör.
    Så länge det finns risk för fara, tex om reklam/tidningar lämnas i trapphus åligger det vårat ansvar att styra upp. Vi har svårt att se att vi kan gå in och bestämma vilka tider de ska sköta sitt jobb/uppdrag på. Många vill ha tidigt innan de åker till jobbet.
    Vi har ungefär 2200 lgheter/hyresgäster som alla har olika livs- och arbetssituationer, det finns ingen chans för oss att kunna springa alla enskilda ärenden och upplevelser.
    Helena Ombyggnadssamordnare