Tapetsera

Hur ofta tapetserar ni om lägenheterna? Kan man ansöka om det? Kan man få lite "roligare" tapeter i barnens rum etc..
Mamman

Kommentarer

  • Hej! Det beror på när det är gjort senast! Gör en felanmälan, så kan vi kolla upp det åt dig
    Björn
  • Hej! Får man tapetsera om själv i lägenheten om man väljer en enkel vit tapet om ens nuvarande tapet är extremt ful och sliten?
    Jenny
  • Hej Jenny!

    Ja, man får tapetsera om, om det görs fackmannamässigt och som du säger en ljus tapet som kan passa alla.
    Om det visar sig när du flyttar ut att det inte är gjort på att fackmannamässigt vis, då kan du bli ersättningsskyldig.Bra att veta.
    Det du ska göra först är att prata med bovärden.
    Helena Ombyggnadssamordnare