Spärrad från att söka lägenhet.

Hej,

Om jag står som inneboende hos min mamma och hennes man ( som står som kontraktsinnehavare ) orsakar störningar i lägenheten som leder till att kontraktsinnehavaren varnas, kan jag då bli spärrad från att söka lägenheter hos er fast störningarna upphört och jag har flyttat? Hur länge kan ni hålla mig spärrad? Finns det något jag kan göra annat än att visa på att jag skött mig sedan dess?
Tobias

Kommentarer

  • Hej Tobias!

    Hyresvärdar har rätt att välja sina hyresgäster. Om du har förorsakat störningar och vi känner till det kan det bli svårt för dig att få en lägenhet. Det finns inga särskilda regler för hur länge en person kan vara "spärrad". Det spelar heller ingen roll att du inte stod som hyresgäst på hyresavtalet. Det är vi som hyresvärd som bestämmer om du ska få ett hyresavtal eller ej.
    Helena Ombyggnadssamordnare