Dålig Snöskottning

Är det okej att lämna så här varje gång det kommer snö? Hamlar snöskottning och plogning i otakt så kan det gå flera dag innan det körs bort ifall traktorn redan kört övriga gårdsplanen.

Jonas

Kommentarer

  • God morgon Jonas!

    Nej, det tycker jag inte. Är det Mandelvägen 17-19?
    Helena Ombyggnadssamordnare
  • Det stämmer. Jag förstår att man väljer att skotta snön som man gör. Men då måste ju traktorn komma ganska omgående och ta bort snön. Nu kanske man skottar vid 12:00 och så kommer traktorn vid 01:00-03:00 beroende på hur mycket snö det nu kommer/kommit. Ibland behöver man ta sig fram till lägenheten med bil för avlastning osv. Sen bor det äldre här också som inte ens kan ta sig igenom det hela.
    Jonas
  • Det är väldigt ofta handskottningen och maskinskottningen inte synkar med varandra. Det beror på att maskinskottningen oftast går betydligt fortare, så handskottarna hinner inte med i traktorernas tempo, särskilt inte när det vräker ner. Dock ska vi framföra detta till entreprenören.
    Helena Ombyggnadssamordnare