Snön framför garaget

Det är snö och is framför min garagedörr. Ibland skottar ni och ibland inte. När tar ni bort denna?
Ingemar

Kommentarer

  • Hej Ingemar,

    Vi skottar med traktor framför garagen och det blir alltid någon decimeter snö kvar närmast dörren. Skottningen av den snön är ditt ansvar. Bäst är om du skottar före traktorn kommit så kan den bära bort snön. Om du slarvar med skottningen så är risken stor att snön smälter mot dörren och att det då skapas en isvall som gör att dörren blir svåröppnad. Då måste du hacka bort isen. Vill du anlita någon för att ta bort isen så vänd dig då till ett företag där du kan använda ditt RUT-avdrag.
    Johan