Rökförbud, balkong

Hej!
Jag undrar om ni någon gång funderat på att inför rökförbud även på balkongerna till era bostäder? Det är påfrestande att leva inpå rökande personer eftersom att det inte går att vare sig ha balkongdörr eller fönster öppna. Nu under sommaren är det nästan ett måste att kunna släppa in frisk luft, men resultat blir att både (främst) vardags rum, sovrum och min 2-åriga dotters rum luktar som ett rökrum. Min dotter får jag ta in från balkongen då hon leker där. Det här är mycket Begränsande och otroligt frustrerande!!
Jag förstår att detta kanske är svårt att göra någonting åt, men jag vill ändå lyfta frågan samt delge er mina åsikter.

Med vänlig hälsning Helena Tjäder
Helena Tjäder

Kommentarer

  • Hej! I dagsläget är det svårt att införa tyvärr. Men det blir ju mer och mer rökförbud överallt så det kanske inte är omöjligt i framtiden.

    Rökning i hyresrätt.​​​
    Björn