Motorvärmarstolpe går inte nog länge

På vintern är tiden som motorvärmaren är igång alldeles för kort.
Det är flera gånger min bil inte orkat starta för att den inte hinner få upp någon värme i motorn.
Går det att förlänga tiden som värmaren går? Jag som hyresgäst betalar väll för elen som förbrukas så det borde väl gå?
My Flodström

Kommentarer

  • Hej My!

    När det är så kallt som det är nu, då går motorvärmaren i 3 timmar + 30 minuter efter utsatt tid. För övrigt så går den alltid 30 min efter utsatt tid.

    Motorvärmaruttaget känner av hur kallt det är ute och slår igång därefter och det ska räcka för att värma motorn. Kanske Du bör kolla ditt batteri?

    Jag lägger in en länk till hemsidan där du kan läsa mer om hur våra olika motorvärmare fungerar.
    Helena

Personuppgifter (frivilliga)

Meddelande skickas till din e-post när du fått svar på din fråga