Miljövård

BodenBo har blivit mycket Miljomedvetna.och jag har en fråga ang.detta.Hur går det ihop ,att då köra snö,från ett bostadsområde till ett annat? I två år. har vi fått massor av snö,från andra områden,bl.a. från Apelsinlunden (Fagernäs).Stora lastbilar med smutsig snö,och annat "skräp"kör tvärs över stan.Vi får Extra smuts,extra avgaser och extra lång tid innan snön försvinner från vårt område (Garnisonsgat.53-57),Det är inte förenligt med god Miljövård
Carin Frank

Kommentarer

  • Hej Carin!

    Jo, vi är medvetna om att vi kör snö till Garnisonsgatan och Sveavägen 9. Vi måste flytta snö någonstans för att det blir fullt på våra olika områden. Om vi inte hade kört till dessa områden så hade vi varit tvungna att köra till snötipparna som finns utanför stan, då hade körsträckan blivit ännu längre.
    Björn
  • Ja,kanske lite längre,men mindre människor drabbas av avgaserna och smutsen.Översvämning vid snösmältningen blir också mindre,som vi har problem med varje år.
    Det är i alla fall inte rätt mot de områden som blir drabbad.Enda rätta är att köra snön till snötipparna
    Carin Frank
  • Hej Carin!

    Vi tar till oss dina synpunkter. Lämnar de till berörda personer.

    Ha en bra em/kväll!
    Helena Ombyggnadssamordnare