Intresseanmälan spärr

Har ni något max antal på hur många gånger man kan få erbjudande om visning och sen tacka nej för fortsatt intresse? Kan jag bli spärrad om jag gör detta flera gånger?
Nathalie

Kommentarer

  • Ja man kan bli spärrad för vidare intresseanmälan.

    Se info från hemsidan
    Spärr av intresseanmälan
    Det finns vissa situationer när du tillfälligt, under en begränsad period, blir spärrad från att göra intresseanmälningar på våra lediga bostäder. Din intresseanmälan spärras i sex (6) månader om du:

    • Inte svarar på lägenhetserbjudande om lägenhet inom utsatt svarsdatum två (2) gånger inom 12 månader.
    • Tackar nej till lägenhetserbjudande fler än tre (3) gånger inom sex (6) månader.
    • Tackat ja till en lägenhet och ångrar dig innan avtalsskrivning.
    • Du blir spärrad från att söka lägenhet under sex (6) månader om du lämnar in falska intyg. Har vi startat en utredning om vad som har blivit fel så blir du spärrad tills utredningen är klar. Vi gör alltid en polisanmälan om vi bedömer handlingen som brottslig.

    Frida Isaksson
    (Uppdaterad )

Personuppgifter (frivilliga)

Meddelande skickas till din e-post när du fått svar på din fråga