Köpoäng

Hej! Jag intresseanmälde på Sturegatan 18e, men missade att man kunde lägga till medsökande. Är det för sent att göra det nu? Min sambo har 1300 poäng tror jag, hade ju egentligen velat lägga ihop våra poäng men missade det i ansökan..
Charlotta Larsson

Kommentarer

  • Hej Charlotta!

    Det är skrivet avtal på den lägenheten. Man kan inte lägga ihop poäng. Poängen är personliga.
    Om ni är två som söker så är det Du som huvudsökande som söker på dina poäng. Om ni båda skriver avtal, då tappar ni båda poängen. Om ni båda söker den för gemensamt boende, utan att båda står på avtalet, så har båda juridiskt sett  lika rätt till lägenheten, men den som bedöms ha störst behov av lägenheten tilldelas den vid en ev separation. ( Bodelning).
    Helena