Kan jag byta lägenhet med någon annan?

Skulle vilja byta till en större lägenhet. Är det ok?
Jessica

Kommentarer

  • Hej Jessica!

    Ja, det är ok om du bott i din nuvarande lägenhet i minst 12 månader, har ekonomi för bytet samt skäl som vi anser som tillräckliga.
    Helena Ombyggnadssamordnare
  • Hej, gäller detta fortfarande? Jag har hört lite olika nämligen
    Felicia
  • Hej Felicia!

    Ja, det stämmer.

    Denna information finns på hemsidan.

    Förturer för internt byte av bostad kan göras då särskilda förvaltningsmässiga eller bostadssociala skäl föreligger (till exempel vid hyresgästs funktionsnedsättning, dödsfall eller allvarlig störning).
    Helena Ombyggnadssamordnare