Kallt i lägenheten

Egentligen ingen fråga utan vill bara upplysa er om att min mor som bor på Brogatan 44 har införskaffat ett eget element p g a att hon tycker det är kallt i lägenheten. Detta kanske ger utslag på termometern som ni installerat vid toalett dörren. Vilket då blir missvisande för  nästan alla element i lägenheten är ljumma till kalla. En dag när det var -9 grader ute så var det 18 grader vid köksbordet där vi satt och fikade. Har på talat detta tidigare och fick till svar att ni ska hålla en innertemperatur på 19-21 grader. Men det är sällan över 19 grader och speciellt inte där man sitter, kanske vid toalettdörren.
// Viveca Sundström, dotter

Viveca Sundström

Kommentarer

  • Hej Viveca!

    Anders, kollegan har justerat mycket i den fastigheten, men kanske det inte har stabiliserat sig ännu. Det är tydligen marginellt.
    Gör gärna felanmälan på mina sidor.
    Jag vidarebefodrar dock detta till berörda, men behöver veta vilken lgh hon bor i.

    Helena Ombyggnadssamordnare
  • Mon mor bor i lägenhet 1007, Signe Kvist. Om det inte blir bättre om någon dag så felanmäler jag.
    Tack för svaret!
    Viveca Sundström
  • Info från Anders: Bra med felanmälan, vi måste såklart få titta om något är fel eller konstigt. De kan behöva hjälp med gardiner som täcker termostater eller möblering o.s.v. Kan vara fel som behöver åtgärdas.
    Sen kan det vara bra att veta att när man kör egen värmefläkt så stänger våra element av (och antar rumstemperatur efter ett tag) när rumstemperaturen överstiger den vi normalt levererar.
    Helena Ombyggnadssamordnare