Hyreskö

Hej,  hur lång är normalt kötiden på en 3 rums lägenhet? alt hur många poäng behövs för att få erbjudande om lägenhet?
Sören Kuoppala

Kommentarer

  • Hej Sören,

    Det finns inget enkelt svar på din fråga eftersom det beror på vilken lägenhet och vilket bostadsområde det gäller, samt hur många intressenter som har gjort intresseanmälan och hur många köpoäng respektive intressent har.

    En lägenhet som ligger ute på annons är tillgänglig i en vecka för alla att göra intresseanmälningar. Efter att annonsen har gått ut, har vi en komplett lista där personen med högst poäng är först och den med minst poäng är sist. Vi kallar alltid de tre med högst poäng till visning. Om de inte är intresserade av att gå vidare till avtal efter visningen, går turen över till de nästa tre på listan, och så fortsätter det tills lägenheten är uthyrd.

    Jag hoppas detta förklarar hur processen fungerar.

    Frida Isaksson

Personuppgifter (frivilliga)

Meddelande skickas till din e-post när du fått svar på din fråga