Hyran skiljer sig mellan lägenheter i samma hus

Hej! Såg att jag betalar 2000 kr mer i månaden än övriga i mitt hus för samma antal kvm. Undrar vad det beror på?
Emma

Kommentarer

  • Hej Emma,

    Det är inte bara lägenhetens yta utan även lägenhetens standard med mera som avgör vilken kvadratmeterhyra lägenheten har. Därför kan två lägenheter med samma yta ha olika hyror. Alla Bodenbos hyror är förhandlade med hyresgästföreningen.

    Svaret i ditt fall är att din lägenhet har högre standard än den lägenhet som du jämför med.

    Vänligen
    Johan